19 mars 2011

Ormbo?

Eller kanske mask-i-magen, även om man väl oftare säger fjärilar i magen? I alla fall är det så jag känner när jag inte riktigt har koll på läget: det ormar sig i magen... Många gånger är det nog förknippat med negativa saker, men jag kan bli lika ormig-i-magen av alltför många positiva saker på samma gång...som nu.

Det är lättare att leva med "glada" maskar i magen så klart, men känslan är precis lika obehaglig - det är som jag tänker mig att det är att ha restless legs, det går liksom inte att vara still. Hjärnan och känslorna rusar, öronen susar och flicken blackar. Kanske låter det dramatiskt men jag är numer såpass van vid känslan att jag kan ha en viss distans till det hela. Jag vet att det går över, att jag inte behöver reagera på känslorna utan bara låta dem vara. Bara och bara, men det är aningens lättare med goda erfarenheter i bagaget - det gååår över!

Förutom magens husdjur är livet allt bra fantastiskt just nu. :-) Jag är inne i en period av flow på många håll och jag njuter för fullt när det då inte blir "system overload". Veckan har varit fin - många möten med olika människor som står mig nära. Jag har levt utan tider att passa och jag har uppskattat det oerhört mycket.

Imorgon kommer finaste Fina hem - det ska bli väldigt härligt att ha henne här igen! Jag har saknat hennes galna humor, hennes gitarrspelande och till och med hennes strösslande av saker omkring sig. Låt vardagen komma tillbaka igen - jag är redo!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar