03 mars 2011

En sak till!

Jo, jag kom på en sak till gör livet mycket drägligare trots högt uppdrivet tempo: flexibiliteten som kommer med jobbet jag har. Möjligheten att en mötesfri dag, som idag, stanna hemma och jobba. Det är så otroligt skönt och ger chanser till pauser och återhämtning som jag inte tror jag skulle klara mig utan.

Fast just när jag skrev paus och återhämtning så insåg jag vad jag ägnat dagen åt hittills: röja och städa. Bära ut julsakerna (med mera) till källaren, röja undan och så städa så att hemmet ser mer bebott ut än söndertrashat. Sen har jag pratat med en vän och jag tror att både hon och jag fick mycket ut av samtalet även om det började med att hon bad om min åsikt. Bra med utbyte åt båda håll, och ännu bättre med fina vänner!

Nå, det här med att städa istället för att pausa, jag gissar att jag inte är ensam om att ha lite svårt att lägga upp fötterna och luta mig bakåt? Virkningen brukar vara mitt tidsfördriv, som för att mäkta med att sitta still, men ibland går det liksom bara inte att ignorera högarna som mer eller mindre riskerar att välta - då är det städdags!

Dags att njuta av lunch i rent hem och sen ge mig i kast med jobb.

Ha en fin dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar