07 mars 2011

Ingen måndag, här inte!

Idag har det inte varit någon måndag här, det har varit sjukdag. Jag har, duktig som jag är, legat nerbäddad större delen av dagen. Som jag har sovit...säkert fyra-fem timmar. Det är inte illa för någon som brukar ha svårt att somna om överhuvudtaget i vanliga fall. Vet inte om det beror på att jag är sjuk "på riktigt" eller att min arma kropp passar på när den får chansen... ;-)

Lite måndag är det, trots allt: Fina har avlösare. Jag är oändligt tacksam över att det stödet finns, det ger såväl Fina som mig chans att göra saker på egen hand. I nuläget har vi 4h/vecka, varje måndag, men i vanliga fall har vi det dubbla - Fina har varit lite trött efter all turbulens som varit med byte av klass, fritids och annat i livet. Just idag är det för det första väldigt skönt att kunna släppa föräldraansvaret, men sen är det även en ren fröjd att höra Fina och avlösaren prata och skratta ute i köket. Fina som aldrig umgås med någon utanför skolan, förutom mig och de hon träffar genom mig, har någon hon får ha en egen relation till. Det känns bra!

När jag inte har sovit har jag läst lite och surfat runt på fina bloggar. Tänk så många kreativa människor det finns därute och så kul det är med alla som delar med sig av det de gör och tänker! Extra kul när man ligger nerbäddad... ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar