16 mars 2011

Morgonglädje

Det finns mycket att reflektera över - katastrofrapporter slår emot oss via media och nog finns det tyvärr alltid saker som gnager litegrann i samvetet eller i orosmagen? Så är det i alla fall hos mig...så för att skapa balans försöker jag bli bättre på att uppmärksamma de små saker i livet som förgyller, livar upp, värmer mammahjärtat, får mig att tokle eller rentav brista ut i gammalt hederligt asgarv.


  • Förgyller: Idag är det strålande sol ute här, jag vaknade av att ljuset fullkomligt flödade in i lägenheten.
  • Livar upp: Innan jobbet ska jag träffa en god vän som jag inte har sett på länge.
  • Värmer mammahjärtat: Fina har det gott i UK. Jag får små rapporter via chatt och det värmer riktigt mycket i det här mammahjärtat att hon trivs när hon är någon annanstans än med mig. Så har det inte alltid varit...
  • Fick mig att tokle: Gårdagen var en lång rad festliga händelser - efter att jag skrev senaste inlägget lyckades jag även med bedriften att slänga ner datorn från soffkanten. :-/ Men - mot all logik så hände ingenting alls med datorn. *lycka*
  • Fick mig att brista ut i ett gammalt hederligt asgarv: som avslutning på en seriös undersökning internt på jobbet:
    Disclaimer
    Den information som ni skickar till oss ger oss rätten att använda den för spamming, bedrägerier och annan samhällsomstörtande verksamhet. Vi kommer verkligen inte att behandla all information konfidentiellt enligt PUL. Information kan överlämnas till okända personer vid behov och även annars. Information i detta mejl har gjorts i största hast, trots det vill vi inte hållas ansvariga för eventuella felaktigheter eller misstolkningar, ytan föredrar att skylla allt på slutanvändaren. Allt innehåll på denna sid, såsom text, bokstäver, färger, typsnitt, samt bakomliggande mjukvara, tillhör förmodligen någon leverantör och är licensierad under svensk lag samt internationell lagstiftning när det gäller copyright. Det visste ni säkert redan men vi skriver in det ändå. Sammanställningen av era svar kommer ni aldrig att få se utan skriftligt samtycke från rektor, Reinfeldt eller kungen – i nämnd ordning.
Många runtom i världen kämpar idag för överlevnad, för att få basala behov tillfredsställda. Många befinner sig i gråzonen med kämpig vardag som gör att de gränsar till depression, utbrändhet med mera. Jag lever ett gott liv, jämfört med oerhört många ett lyxliv utan dess like. Det vore synd att inte lyfta blicken och njuta av det. :-)

Vad har ni för ljuspunkter i era liv?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar