13 februari 2011

Tre ggr i veckan?

Ja, det där med att skriva tre inlägg i veckan gick ju sisådär - redan första veckan. Men, här kommer ett lite längre inlägg i vilket fall.

Veckan har varit synnerligen hektisk. Det har varit stora mått av strukturskapande, såväl på jobbet som hemma. Dottern byter klass och grupp för eftermiddagsverksamhet varför det är en del att trixa med så att övergången blir smidigast möjliga. Sen ska jag och en kollega hålla en kurs under våren = mycket att förbereda. Speciellt för min del som aldrig hållit en kurs förut. ;-)

Det har även varit syjunteträff, läs: pysselträff. Ett mycket trevligt koncept där vi i veckan fick till en andra träff. Stickning, skissande, virkande och en hel del prat. Fem individer med många likheter och tillika olikheter som inspirerar.

Fredag-lördag tog jag paus från vardagen för en liten mini-skid-tripp. Isaberg fick tretimmarsbesök och oj, vad vi åkte! Kul!

Nu tillbaka i soffhörnet har jag provat på dubbelvirkning efter att ha läst om det på Mönsterarkivet som länkar till Cecilias blogg. Jag kör med Drops Paris-garn och virknål 3½ - och virkar löst. Så här ser det ut när jag kommit en bit på väg:

Jag har lagt upp 31 lm och sen virkat enligt anvisningarna. Kan nog kanske bli en grytlapp?

Innan det blir en färdig grytlapp behöver vi ta oss ut i det vackra vädret - det liksom bara går inte att sitta inne en så här vacker dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar