15 februari 2011

En dags rast...

Jo, idag kändes det i hela kroppen - dags för rast. De senaste veckornas tempo tog ut sin rätt och eftersom kalendern (äntligen) signalerade jobbmötes- och föreläsningsfritt stannade jag hemma i stort sett hela dagen. Idag har jag istället för att jobba, till exempel, tittat på Sherlock och Vetenskapens värld - och virkat. Baksidan till kudden ska nog bli färdig inom en inte alltför avlägsen framtid. :-) Efter det är jag väldigt sugen på att virka en sån här kudde.

Mycket välbehövligt med en "rastdag" och jag känner mig redan mer i fas med mig själv. Som en extra bonus blev jag grymt sugen på att läsa vidare på några av de artiklar som ligger i att-läsa-högen. Kanske räcker lusten till och med till att skissa lite på en hemtentafråga eller på ett konferensbidrag?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar