04 februari 2011

Dags för fredagsmyyyys!

Sisådär - fredagskväll. Tvätten snart ren, maten lagad och snart ska jag tjuvsmaka årets första semla.
Efter det soffhörn --> virka nytt bakstycke till kudden jag håller på att göra:


Jag är jättenöjd med framsidan! På bilden ser det ut som om alltihop är helt skevt men det råkade bara bli så när jag fotade. Först tänkte jag att baksidan också skulle bli randig i strukturen men så ångrade jag mig, rev upp det jag hade virkat och började istället om med en slät baksida. Det försöket blev dock inte heller som jag hade tänkt mig så jag rev upp allt igen, vilade från projektet i ett par veckor och ska nu börja om.

Om jag inte ska virka lite hjärtan inför alla hjärtans dag istället förstås? Hittade ett enkelt och bra mönster här. Jag har översatt det till svenska - om någon vill ha det så mejla mig. Alla hjärtans dag förresten, det är ingen direkt stor dag hos oss, men eftersom jag tar alla tillfällen i akt att tala om för dottern att jag älskar henne har det blivit tradition att frossa i allt som påminner om kärlek på just alla hjärtans dag. Låt mig säga så här - jag tror inte på att spara på orden "jag älskar dig". Inte så att de ska sägas slentrianmässigt åt höger och vänster - men när mitt hjärta klappar lite extra för någon i omgivningen så tar jag alla tillfällen jag kan för att låta dem veta det. :-)

Trevlig fredag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar