23 februari 2011

En mix av allt?!

Jupps, idag har jag varit...trött...stressad...sur...glad...fnissig...arg...tröttare...men tröttheten har helt klart märkts mest - tycker jag i alla fall. ;-) Det är då för väl att dottern är så stor (och självständig) att det gick an för en trött mamma att vila en stund efter hemkomsten. 

Jag glömde att jag idag även visat prov på förvirring, jag investerade nämligen i nya gel pads för skenbenen idag - 396:- kostade två "life savers". Utan dem skaver alla pjäxor jag någonsin provat hål på framsidan av underbenen och de jag köpte förra säsongen har, trots idogt letande, varit som försvunna från jordens yta. Gissa vad jag hittade direkt när jag öppnade skidbagen idag - samma skidbag som jag ju rafsade runt i häromdagen? Suck!

Soffhäng betyder nästan alltid antingen virkning eller laptop-i-knät för min del - eller både och som idag. Trots att jag inte har virkat ihop kudden vars båda sidor blev klara häromdagen (den rutiga) kunde jag inte motstå att börja på den nya kudden jag tänkt göra. Första rutan är nu gjord:


Den är inspirerad av det här mönstret - men jag har börjat annorlunda, lagt till en rund ring till och sedan modifierat inramningen så att slutprodukten blir fyrkantig precis som i ursprungsmönstret. Mönster återkommer jag med!

Ha en fin kväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar