18 februari 2011

Nu är det jul igen!

Jodå - det är sant! I alla fall har det firats jul hos oss idag. Mycket trevligt och jag kan rapportera att julmat smakar mycket gott även i februari. :-) Alla verkade nöjda med sina julklappar och kom på bra uppföljningspresenter för vårens och sommarens födelsedagar.

För ett tag sedan fick vi en liten kökssoffa som jag genast klädde om. Tyget som blev över ligger och vill bli använt men jag har inte hittat varken mönster eller inspiration. En väska, kanske? Eller en sån där bag man har istället för plast-/papperskasse när man handlar? Ett problem är att jag är en ganska otränad symaskinsanvändare, jag behöver alltså väldigt enkla mönster för att inte ge upp redan innan jag har försökt. Någon som kan tipsa mig på kul mönster som lämpar sig för det här tyget? Jag har ca 140 (bredd) x 180 (höjd) - eller vad man nu säger... ;-)


Annars blir det inte mycket gjort här ikväll. Kanske kika i en lånad bok om virkning: Virkskolan av Jan Eaton. Blev väldigt inspirerad av alla tips där. :-) Eller, om andan faller på..., läsa lite inför långföreläsningen jag ska på på måndag. Eller, nöta ut soffhörnet så gott det går... ;-)

Hur som, trevlig helg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar