21 februari 2011

Stressnivå?!

Jo, se nu är det så att det har tagit fart igen. Jag är rastlös, uttråkad och fullkomligt hopplöst uppe i varv. Jag vet bara alltför väl vartåt det barkar och funderar nu därför som bäst på hur jag ska motarbeta att stressnivån går i topp (och jag i sänk). Bara de funderingarna kan ju få vem som helst att börja stressa mer än tidigare... :-/

Med andra ord är det dags att logga ut och stänga ner. Försöka se till att virkning är det mest actionfyllda jag tar mig för och dessutom försöka att inte fastna i jag-måste-absolut-virka-färdigt-det-stora-kuddprojektet innan jag lägger mig. Wish me luck!

Ses imorgon eller så - under (förhoppningsvis) mindre stressade former!

1 kommentar:

  1. Tack för att du delar med dig, och skriver om viktiga saker, sånt som verkligen berör. Virkning (eller annat handarbete) är verkligen avstressande och att kunna koppla av behöver de flesta av oss idag. Det sägs att tid för avkoppling har blivit en lyxvara.
    :) virkpia

    SvaraRadera