18 februari 2011

Bästa julklappen...

...ja, den gav jag mig faktiskt själv idag. Sorry, ni som var här och bytte julklappar med oss för några timmar sedan, men hushållet har införskaffat en ny dammsugare och det visade sig vara en jackpot!

Länge, alltför länge insåg jag nyss, har jag harvat omkring med en dammsugare som varit trasig på allehanda sätt.  Det har liksom fungerat, men hur illa det har fungerat hade jag nog inte riktigt förstått tidigare. Det hade i och för sig den trevliga följden att det faktiskt var roligt att dammsuga idag. En mycket annorlunda känsla för mig!

Nu är städ och disk avklarat och jag sitter i soffan. Kvar är det svåra dilemmat: ska här virkas, läsas, TV-tittas eller spelas spel med dottern? Rafflande upplösning på fredagsfrågeställningen kommer imorgon. Stay tuned!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar